Każda przyszła mama powinna wiedzieć, że spożywane przez nią posiłki i dostarczane w ten sposób składniki pokarmowe wpływają na prawidłowe tempo wzrostu maleństwa i dojrzewanie jego organów wewnętrznych. W ciąży i podczas karmienia piersią, gdy maluszek błyskawicznie rośnie, niezmiernie ważna jest odpowiednia podaż w diecie nienasyconych kwasów tłuszczowych, które stanowią składnik błon wszystkich komórek.
Kobiety w ciąży powinny natomiast wystrzegać się produktów mogących wywołać chorobę zwaną listeriozą, którą wywołują bakterie obecne w niektórych produktach spożywczych. Jeżeli choroba zostanie przeniesiona na nienarodzone dziecko, może mieć poważne konsekwencje, takie jak infekcje dziecka, a nawet poronienie.
Dla rozwijającego się w brzuchu mamy dziecka bardzo groźny jest nadmiar witaminy A w diecie mamy. Może on spowodować nieodwracalne zmiany w układzie nerwowym maleństwa. Bardzo ważna jest także odpowiednia podaż kwasu foliowego czy ograniczenie produktów zawierających substancje alergizujące. 
Dieta kobiety ciężarnej powinna uwzględniać potrzeby zdrowotne jej samej i rozwijającego się w jej łonie dziecka.
Dobowe zapotrzebowanie na energię zależy od wieku kobiety, jej stanu odżywienia, stanu fizjologicznego (ciąża, karmienie piersią), stylu życia, wykonywanej pracy czy wysiłku fizycznego.
Niezmiernie ważny jest również okres karmienia piersią, kiedy to u dzieci często mamy do czynienia z kolką. Młode mamy, najczęściej nieświadomie, same mogą wywołać dyskomfort lub bolesne skurcze jelit u swojego maleństwa przez nieodpowiednią dietę. Układ pokarmowy niemowlęcia jest jeszcze niedojrzały i bardzo wrażliwy na składniki, które do niego docierają. Składniki pokarmów, które spożywa młoda mama przenikają do jej mleka i wraz z nim trafiają do brzuszka maleństwa. Niektóre produkty mają charakter wzdymający i powodują u maleństwa przykre doznania (np. ostre przyprawy, czosnek, nasiona roślin strączkowych, rośliny z grupy krzyżowych). Czasami pewnie zastanawiasz się dlaczego dziecko jest nadpobudliwe i nie może zasnąć. Być może spowodowała to wypita przez Ciebie przed karmieniem kawa lub mocna herbata?

Zachęcam do rozmowy na ten temat. Może czeka Cię wtedy mniej nieprzespanych nocy? :)
Racjonalne żywienie należy rozpocząć już od początku ciąży,
co zwiększa prawdopodobieństwo urodzenia donoszonego i dojrzałego noworodka.
W czasie wizyty przewidziane są:
  • Wywiad dietetyczny, który pozwoli poznać Twój sposób żywienia
  • Modyfikacja dotychczasowego sposobu żywienia, w celu poprawy Twojego zdrowia i samopoczucia
  • Wskazanie źródeł witamin i składników mineralnych niezbędnych w Twoim stanie fizjologicznym, by nie doprowadzić do niedoborów pokarmowych u Ciebie i u maleństwa
  • Zalecenia dotyczące żywienia kobiet w ciąży lub mam karmiących (w co wzbogacić swoją dietę, a jakich składników czy pokarmów unikać)
Dzięki analizie sposobu żywienia dowiesz się:
  • czy dostarczasz swojemu organizmowi odpowiednią ilość kalorii, witamin (wit. A, D, E, C, B1, B2, B6, B12, niacyny, folianów) i związków mineralnych (żelaza, wapnia, magnezu, sodu, potasu, fosforu, cynku, miedzi)
  • czy zachowujesz w diecie zalecane proporcje między ilością białka, tłuszczy i węglowodanów, czy są one odpowiedniej jakości (poznasz zawartość kwasów tłuszczowych nasyconych, trans, wielonienasyconych, cholesterolu, błonnika)
  • czy odpowiednio nawadniasz swój organizm
  • czy nie zagrażają Ci choroby powstające w wyniku nieprawidłowego żywienia, do których zaliczamy: choroby sercowo-naczyniowe, cukrzycę, otyłość, osteoporozę.
  • czy posiadasz prawidłowe nawyki żywieniowe

Na życzenie przygotowanie jadłospisu, który:

  • uwzględnia Twoje preferencje
  • pokrywa zapotrzebowanie kobiety w ciąży lub mamy karmiącej na wszystkie niezbędne składniki odżywcze (białko, tłuszcze, węglowodany, witaminy i składniki mineralne)
  • oparty jest na zasadach zdrowego żywienia
  • Jeśli jesteś w ciąży a dodatkowo borykasz się ze schorzeniem typu cukrzyca ciężarnych, nadciśnienie tętnicze, zaparcia dostaniesz jadłospis, który poprawi Twój stan zdrowia

Koszt wizyty:

pierwsza konsultacja dietetyczna (ok. 90 min) – 120 zł
każda kolejna konsultacja (kontrolna) – 90 zł
jadłospis 4 tygodniowy - 430-450zł
© 2011 monikamilosz.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone
Projektowanie i tworzenie stron www
Ważne: Użytkowanie serwisu www oznacza zgodę na wykorzystywanie plików "Cookies". Szczegółowe informacje w Polityka plików "Cookies".